Tratamentul impingementului subacromial

– repausul umărului şi evitarea mişcărilor care exacerbează durerea (ridicări de mână, deschis-închis uşile, dormit pe umărul respectiv, trasul plăpumii cu mâna afectată etc); uneori este utilă folosirea unei orteze de umăr care să asigure umărului o poziţie de confort.
Ȋncercarea de a învinge durerea prin perseverarea în efectuarea de mişcări normale cu umărul nu face decât să agraveze durerea şi să ducă la rupturi suplimentare.

– aplicaţii locale cu gheaţă.

– infiltraţii cu cortizon în spaţiul subacromial care are şi valoare diagnostică (în impingement scade durerea uneori până la dispariţie spre deosebire de rupturile musculare, când nu are efect); administrarea locală de antiinflamatorii nu are efect, acestea neputând pătrunde până la structurile afectate. Aceste infiltraţii se fac seriat după mai multe protocoale (de obicei nu mai mult de 3 administrări într-o perioadă de 12 luni de zile)

– fizioterapia prin procedurile specifice are ca scop să scadă durerea şi să reducă inflamaţia

Infiltrația subacromială reusește de cele mai multe ori să amelioreze spectaculos simptomatologia “ia durerea cu mâna”

– artroscopia de umăr este metoda de elecţie în cazul în care există ciocuri subacromiale, avem un acromion “în cârlig” sau când tratamentul medicamentos eşuează. Este un tip de operaţie miniinvazivă ce permite vizualizare leziunilor şi repararea structurilor afectate (scoaterea ciocurilor, netezirea acromionului şi excizia bursei inflamate) realizând doar câteva orificii mici.

Operația de decompresie subacromială constă în: rezecția osteofitului inferior, a bursei inflamate și a ligamentului acromioclavicular

Aspect preoperator

Aspect postoperator

Recuperare

Cu cât durerea şi cauza ei sunt tratate mai repede cu atât recuperarea este mai rapidă. Reluarea funcţiei membrului superior se face în momentul în care s-a diminuat sau a dispărut durerea.

După artroscopia de umăr, de cele mai multe ori mişcarea se reia la 2-3 zile, pacientul putându-se întoarce în circa o săptămână la activitatea de dinainte. Ceea ce contează însă foarte mult este timpul scurs de la apariţia simptomelor până la iniţierea tratamentului şi dacă a fost tratată cauza impingementului.

Postoperator este binevenită refacerea tonusului muscular şi reobţinerea mobilităţii articulare prin proceduri de kinetoterapie.

Te doare umărul?